کالایاب

نکاتی مهم برای استفاده از تردمیل

نکاتی مهم برای استفاده از تردمیل

زندگی شهری که به زندگی ماشینی شهرت پیدا کرده است زیبایی‌ها و البته محدودیت‌های خاصی با خود به‌همراه دارد. استفاده از دستگاه‌های ورزشی از قبیل تردمیل در منزل را هم می‌توان از مظاهر زیبای پیشرفت تکنولوژی ارزیابی کرد، یعنی به آن به‌عنوان یک آیتم رفاهی نگاه کرد و هم می‌توان محدودیت‌های شهرنشینی و کمبود وقت را در استفاده  از آن‌ها دخیل دانست.

هرچه باشد مزایای استفاده از تردمیل در منزل بسیار بسیار زیاد است. اما برای استفاده از تردمیل باید به چه نکاتی توجه کنیم تا هم درست و اصولی استفاده کرده و هم کمترین نیاز به تعمیر تردمیل را داشته باشیم؟

مراحل گرم کردن و سرد کردن بدن را انجام دهید

حتما پیش از شروع به دویدن روی تردمیل بدن خود را گرم کنید و پس از اتمام کار به سرد کردن عضلات بپردازید. مراحل گرم کردن و سرد کردن با اینکه بسیار ساده به‌نظر می‌رسند اموری بسیار مهم هستند. با رعایت این نکته مفاصل و عضلات خود را از آسیب‌دیدگی‌های مختلف مصون نگه می‌دارید

یادگیری کار با تردمیل و دکمه‌های آن

اگر اولین بار است از دستگاه خود استفاده می‌کنید حتما از فروشنده‌ی دستگاه بخواهید روش کار با تردمیل و دکمه‌های مختلف یا مانیتور آن را به شما یاد دهد.

استفاده از کفش مخصوص تردمیل

به یاد داشته باشید که برای استفاده از تردمیل حتما از کفش مخصوص استفاده کنید. از یک کتانی نرم و منعطف که کف آن لیز نبوده و با آن راحت باشید استفاده نمایید.

قدم برداشتن صحیح روی تردمیل را به‌خاطر داشته باشید

از مهم‌ترین نکات در استفاده از دستگاه تردمیل نحوه‌ی فرود پاها می‌باشد. خیل عظیمی از مربیان و مختصصین ورزشی اعتقاد دارند که فرود پا باید روی قسمت وسط صورت گیرد. دقت کنید روی قسمت وسط نه روی پاشنه و یا روی پنجه. دویدن روی پنجه موجب فشار آمدن به عضلات ساق پا و احساس درد در استخوان ساق خواهد شد. دویدن روی پاشنه نیز انرژی رو به جلوی شما را هدر داده و به زانوهایتان فشار می آورد. انگشتان پا نیز در هنگام دویدن باید صاف باشند.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.